Effektivisér din prosjektsøking med en pakkeløsning til Prosjektagenten.
Alle pakkene våre inkluderer standardfunksjoner, som sikrer en enkel, effektiv og tydelig vei til ditt neste bygge- og anleggsprosjekt. Les mer om de forskjellige funksjoner her.
I vårt prosjektarkiv kan du finne aktive byggeprosjekter og anbud. Her kan du lett overvåke de prosjekter og anbud, som er relevante for nettopp din forretning. Vi har oppstilt en rekke fagspesifikke søkekriterier og inndelt prosjektene i faser, så du enkelt kan følge prosjektenes forløp fra start til slutt. Samtidig kan du skreddersy notifikasjoner og få de seneste nyheter fra dine favorittprosjekter levert direkte i din innboks.
Med Prosjektagenten får du det fulle overblikket over aktive byggeprosjekter og anbud. Her kan du enkelt overvåke de prosjekter og anbud, som er relevante for nettopp din forretning. Våre researchere er eksperter i systematisk prosjektovervåking, og de finkjemmer og kvalitetssikrer daglig alle beslutninger om nye prosjekter i Danmark, Sverige og Norge med intervjuer av prosjektenes aktører. Med Prosjektagenten kan du derfor være sikker på, at du ikke bare har fullt overblikk, men også fullt innblikk i alle byggeprosjekter og anbud i Norden.
Med vår søkeagent kan du søke relevante prosjekter fram og se, hvilken fase prosjektet er i. Dessuten har du mulighet for å slå på notifikasjoner, og få løpende oppdateringer når prosjekter, er i den fase du er interessert i, og når prosjekter, som matcher dine spesifikasjoner, blir lagt til Prosjektagenten.
Søkeagenten gjør det dessuten mulig for deg å lagre dine prosjektsøkinger og dele dine søkeagenter med dine kollegaer. Det gjør det lettere å samarbeide om prosjektovervåkingen.
En favorittliste er en samling av favoriserte prosjekter og/eller anbud, som du er interessert i å følge. Med en favorittliste kan du samle prosjekter og/eller anbud, som har samme søkekriterier, og dermed få hjelp til å overvåke og få overblikket over interessante prosjekter. Med favorittlister har du mulighet for løpende å få oppdateringer på e-post.
Du kan oppsette notifikasjoner, når du oppretter en ny søkeagent eller legger til et prosjekt til en favorittliste. Her skal du velge, om du ønsker å motta notifikasjoner med oppdateringer daglig, ukentlig eller med det samme.
Vær oppmerksom på, at for hver søkeagent, virksomhetsagent, favorittliste og virksomhetsliste, du har opprettet, vil du motta e-postnotifikasjoner for alle de respektive lister.
Med Prosjektagentens notat- og delefunksjon kan du skrive dine egne bemerkninger til de respektive prosjekter og anbud. Når du har opprettet og skrevet et notat, vil notatet per automatikk bli delt med alle brukere fra din virksomhet.
Når prosjektet er i fasen ‘pilotstudie’, er dette den tidligste fasen. Her fanger vi ofte opp prosjektene gjennom kommunale referater, hvor det ikke alltid er spesifikke og konkrete beskrivelser av prosjektet ennå, og som regel er det kun en byggherre, byggherrerådgiver og/eller prosjektutvikler tilknyttet prosjektet. Det er blant annet i denne fasen at det skisseres grovt, lages en grov budsjettoversikt, godkjennes lokalplaner, sendes ut høringer, utføres tekniske undersøkelser, byggemodnes og gjøres klar til at byggherren og rådgiveren kan gå i gang med å planlegge prosjektet videre. Derfor kan det også være landmålere, geotekniske undersøkelser og trafikkrådgivere involvert i denne fasen.
Når prosjektet flyttes ned i planleggingsfasen, begynner selve planleggingen av prosjektet. Dette betyr at prosjektet detaljprosjekteres, budsjettlegges og byggingen planlegges ned til de minste detaljer. Det er også her at det tilknyttes en totalrådgiver, arkitekt, landskapsarkitekter og andre tekniske rådgivere. En del av planleggingen innebærer også å fastsette entreprisemodellen, og hvis prosjektet skal ut på anbud, vil rådgiverne være i gang med å utforme anbudsdokumentene.
Når det første utførende anbud offentliggjøres, går prosjektet ned i anbudsfasen. Her er det tale om alle entrepriseformer. De pågjeldende anbud kobles på prosjektet, og våre researchere sørger for, at du enkelt får et klart overblikk over anbudet og anbudsprosessen. Dette innebærer blant annet relevante kontaktpersoner, viktige datoer, eventuelle prekvalifiserte virksomheter samt det fulle anbudsmateriale. Så snart en vinner er funnet legges denne til naturligvis også.
Når anbudsprosessen er overstått og byggeplassen etableres, går prosjektet ned i produksjon. Her kan det stadig være fagentreprenører, som ennå ikke er funnet til prosjektet, men som vil bli koblet på løpende. Det samme gjelder materialeleverandørene. Det er naturligvis også i denne fasen, at bygget utføres. Avhengig av byggets størrelse kan prosjektet ligge i denne fasen lenge.
Hvis du søker etter en spesifikk virksomhet eller rolle, kan du bruke søkefeltet og søke spesifikt. Hvis du søker etter spesifikke typer av virksomheter og roller, kan du filtrere din søking. Du har alltid mulighet for å krysse av flere roller og dermed gjøre din søking mer spesifikk.
Vi anbefaler alltid, at du filtrerer din virksomhetssøking ut fra de typer av virksomheter, som du er interessert i å følge, så din virksomhetssøking blir så fokusert og målrettet som mulig.
En virksomhetsliste er en samling at favoriserte virksomheter, som du er interessert i å følge. Hvis du legger til en virksomhet til en virksomhetsliste, vil du bli varslet, hvis virksomheten er del av et prosjekt eller anbud. Du oppretter en virksomhetsliste ved å favorisere de virksomhetene, du ønsker å holde deg oppdatert på.
Prosjektagenten gir dig enkel adgang til nøkkelopplysninger om virksomheter. Dette gjør det enkelt for deg å finne kontaktopplysninger på relevante kunder og samarbeidspartnere.
Opprett en virksomhetsagent, og vær sikker på alltid å motta de nyeste oppdateringer, når de virksomheter, du er interessert i å følge, blir involvert i nye prosjekter.
Du kan motta varslinger, når det er oppdateringer på de virksomhetene, som du følger. Dermed er du alltid på forkant med, om de virksomheter, du følger, er tilknyttet nye prosjekter eller samarbeider.
Du kan selv velge, hvor ofte du vil motta varslinger ved å gå inn på ditt dashboard. Her skal du, ved å trykke på tannhjulet ut fra den vedkommende virksomhetsliste eller virksomhetsagent, definere dine preferenser for, hvordan du ønsker å motta oppdateringer.
Vi tilbyr alle nye kunder onboarding-møter, hvor en av våre selgere går gjennom hele systemet sammen med deg.
Her vil du bli introdusert til de ulike funksjonene og filtreringsalternativene. Vi vil blant annet vise hvordan du oppretter en søkeagent og hva du kan gjøre med ditt personlige dashbord. Hvis du ønsker det, kan vi også hjelpe deg med å sette opp de ulike tingene på dette møtet og sørge for at det blir skreddersydd dine individuelle behov.
Trenger du teknisk support fordi du for eksempel ikke får tilgang til plattformen, det er noe i systemet som ikke fungerer eller noe annet med teknologien, kan du alltid kontakte oss på telefon, så løser vi problemet så snart som mulig.
Vi tilbyr alle våre kunder ubegrenset tilgang til produktsupport.
Dette inkluderer blant annet løpende support, hvor vi finjusterer filtreringen og brukerscenarioene slik at det alltid er tilpasset våre brukeres behov, selv om de endres. I tillegg vil det også være løpende support i forbindelse med at vi for eksempel lanserer nye funksjoner som du vil bli introdusert for.